Magiczna strona!

Witam na stronie, gdzie można zostać czarodziejem!


#1 2008-11-03 18:54:54

 Arabella

Dyrektorka

3066942
Skąd: Piotrków Tryb.
Zarejestrowany: 2008-08-28
Posty: 2503
Punktów :   

Quidditch w pigułce.

Quidditch jest najbardziej znaną czarodziejską dyscypliną sportową na świecie. Biorą w niej udział dwie drużyny, w każdej znajduje się siedmiu graczy:

obrońca (pilnujący słupków bramkowych),
trójka ścigających (grająca kaflem, zdobywająca punkty),
dwójka pałkarzy (chroniąca innych zawodników przed tłuczkami),
szukający (mający znaleźć i złapać znicza, co kończy mecz),
którzy grają czterema piłkami:
kaflem (czerwona, owalna piłka, podawana przez ścigających),
dwoma tłuczkami (czarne i ciężkie, starające się strącić jak największą liczbę zawodników z obu drużyn),
złotym zniczem (mała, złota, uskrzydlona kulka, bardzo trudna do złapania).
Boisko do quidditcha ma owalny kształt. W obu jego końcach umieszczone są trzy tyczki zwieńczone obręczami, przez które ścigający przerzucają kafla. Słupków pilnuje obrońca. Na boisku znajdują się także pałkarze, odbijający tłuczki i chroniący soich kolegów z drużyny przed nimi.Jeszcze jednym zawodnikiem jest szukający, który ma najtrudniejsze zadanie – musi odszukać złotego znicza i złapać go, co kończy mecz. Za złapanie znicza drużyna otrzymuje sto pięćdziesiąt punktów, i ZAZWYCZAJ wygrywa mecz. Złapanie znicza jest bardzo trudne, jednak dopóki nie zostanie złapany, mecz musi trwać.





Rozdział 1
Słowniczek

Oto podstawowe określenia które powinien znac kazdy
fan quidditcha.


BOISKO-na nim gra się w Qudditcha.

DRUŻYNA-w każdej drużynie jest 7 zawodników: pałkarze,
szukający, ścigający i obrońca.

KAFEL-czerwona piłka którą ścigający podają sobie aby
strzelić gola.Gol uzanany jest gdy kafel przeleci
przez jedną z trzech pętli umieszczonych na słupkach
których broni obrońca.

KOMENTATOR-komentuje mecz.

MIOTŁA-latają na niej zawodnicy.

OBROŃCA-broni trzech petli i nie może dopuścić do
strzelenia mu gola(gola uznaje sie,gdy kafel przeleci
przez jedną z trzech petli.

PAŁKARZE-chronią kolegów przed uderzeniem tłuczkiem,
starają się, uderzyc tłuczkiem przeciwników.

PAŁKA-służy do odbijania tłuczka.Posługują nimi się
pałkarze.

SĘDZIA-sędziuje mecz.

SZATA-zawodnicy ubierają się w nie na mecze.

SZUKAJĄCY-stara się złapać znicza (złapanie znicza
kończy mecz i drużynie której szukający złapał
znicza daje 150 punktów.

TłUCZEK-dwie piłki którymi zadaniem jest strącenie
zawodników z miotły.

ZNICZ-najważniejsza z czterech piłek do Quidditcha.
Jest mała, szybka i ma srebne skrzydełka.Muszą złapać
ją szukający.Drużyna której szukający złapie znicza,
dostaję się 150 punktów i kończy mecz.

Rozdział 2
Legendy quidditcha

Jest wiele legend quidditcha przedstawiam wam te
najsławniejsze.

BAGMAN Ludo-Najlepszy komentator na świecie niegdyś
zawodnik popularnych Os z Melbourne.

BOOTHBY Gladys - twórczyni min. "Księżycowej Brzytwy" i "Srebnej Strzały"

CLOGGS Edgar-

GRIMSTONE Elias - twórca min."Dębowego Gromu 79" pierwszej miotły na której udało sie przelecieć nad Atlantykiem

GWENONG Jones-kapitan i pałkarz jedynej żeńskiej
reprezentacji Quidditcha.(Tą reprezentacją była
reprezentacja Angli).

HOOCH Tekla-nauczycielka Quidditacha. Jedna z najlepszych w swojej branży.

KEITH Randolph, HORTON Basil - twórcy mioteł z serii "Kometa"

OLLERTEN Boby,Bill,Barnaba - twórcy mioteł z serii "Zamiatacz"

PLUMPTON Roderick-szukający reprezentacj Angli.
Ustanowił rekord świata w 1972r. łapiąc znicz w
trzy i pół sekundy od rozpoczęcia meczu.

POTTER James-najlepszy szukający w Hogwarcie
wszechczasów rozegrał 25meczy z tego w 24 złapał
znicz (w tym jednym tłuczek uderzył go i spadł z
miotły.

SMETHWYCK Elliot - pierwszy zastosował przy miotłach zaklęcie poduszkujące.

SMETHWYCK Leopoldina - pierwsza czrownica która została sędzią quidditcha.

WADOOCK Joselin-ścigający drużyny Puddlerneve United.
Ustanowił rekord bramek sezonu w meczu przeciw
Nietoperzom z Ballycastle w 1931r.

WHISP Kennilwothy,J.K.ROWLING-(postać realna) autor "Quidditch przez wieki".

WHITEHORN Devlin - założyciel wytwórni mioteł "NIMBUS"

WRIGHT Bowman- pracował nad ulepszaniem złotego znicza.

YOUDLE Cyprian-jedyny sedzia Quidditcha który został
zabity podczas meczu.Sprawcy nigdy nie złapano,
przypuszcza się, że był on na widowni.


Rozdział4
Miary wysokości.
Nieraz przydaje się znajomość miar naprzykład kiedy
komentator mówi:"ojojoj ścigający Irlandii spadł z
z dwudziestu stóp.

CAL-2,54cm.

STOPA-30,48cm.=12cali.

Rozdział5
Zaklęcia
Niektóre zaklecia przydają się przy Quidditchu oto
niektóre z nich:

BRAKING-Używane na miotłach, w celu osiagnięcia lepszego hamowania.

IMPERVIUS-przydaję się zawodnikom w goglach, gdy
pada deszcz.Dzięki niemu gogle odpychają wodę.

FEROZAVORIO-dzięki niemu miotła może
przyspieszyć o 50 km/h(zaklęcie stosujemy w trakcie
lotu).np.Błyskawica prędkość maks.150km/h po
działaniu FEROZAVORIO 200km/h

KISSENVIUS - tzw. zaklęcie poduszkujące Zaklęcie to zapewniało niewidzialny efekt na miotle, jakby się siedziało na poduszce.

QUIDDSPELLS - zaklęcie wywołujące różne efekty (zależy to od tego na którą piłke je rzucimy)
- Kafel jest zaczarowany tak, żeby spadał na ziemię wolniej, niż fizycznie powinien.
- Złoty Znicz jest zaczarowany tak, żeby nie wylatywał za obręb boiska i żeby jak najdłużej \'starał się\' nie dać się złapać
- Tłuczki są zaczarowane w ten sposób, żeby starać się zwalić jak największą ilość zawodników z miotły

GRIPPINDO - Zaklęcie pozwalające łatwiej złapać jakiś przedmiot. Zaklęcie uchwytu zostało wynalezione w 1875 roku. Jest ono rzucane na kafle, żeby ścigającym łatwiej było je łapać jedną ręką

ZATOS-przydaję się gdy zawodnik traci kontrolę
nad miotłą.Po użyciu ZATOS miotła automatycznie
ląduje na ziemi.

Rozdział6
Zasady
Jeśli chcesz grać w Quidditcha lub gdy chcesz być
kibicem musisz znać zasady Quidditcha przeczytaj
ten rozdział uważnie.

GOL-gdy strzeli się gola grę wznawia obrońca drużyny
która straciła w tej chwili gola.NP:przed golem 140:
140.Po golu:150:140 grę rozpoczyna obrońca drużyny
z dorobkiem 140 pkt.

ROZPOCZĘCIE MECZU-sędzia rzuca kaflem w powietrze
w tym momencie wszyscy zawodnicy odbijają się od ziemi
i lecą na swoje pozycję rozpocznie drużyna której
ścigający pierwsi złapią kafla.

KONIEC MECZU - gdy szukajacy którejś z drużyn złapie znicza.

RZUT WOLNY - gdy zawodnik zostanie sfaulowany staje na lini pola bramkowego sam na sam z bramkażem. Następnie nie przekraczając lini usiłuje strzelic gola.

Rozdział 7
Faule
Koniecznie trzeba znać faule przeczytaj ten rozdział
bardzo uważnie. Są tutaj najczęściej wykonywane faule.

BLOK
Blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika, co ma na celu wytrącenie go z obranego kierunku. Dotyczy to wszystkich graczy na boisku. Dotyczy również ścigającego.

FAŁSZ
Manipulowanie kaflem przez ścigających w taki sposób aby np. spadał szybciej lub zygzakiem. Dotyczy ścigającego

NICOWANIE
Wsadzanie przez obrońcę jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego weń kafla. Obrońca ma stać tylko przodem i tak też bronić. Dotyczy głównie obrońcy.

OGŁUPIANIE
Pojawienie się w polu bramkowym więcej niż jednego ścigajacego. Dotyczy ścigającego.

SPALENIE ZNICZA
Dotknięcie lub złapanie znicza przez jakiegokolwiek zawodnika nie będącego szukajacym. Dotyczy to wszystkich graczy oprócz szukającego.

STŁUCZKA
Wybijanie tłuczka i skierowanie go w kierunku widowni, co ma na celu zatrzymania gry lub sprawienia, iż drużyna przeciwna nie zdobędzie punktów. Dotyczy wszystkich graczy.

SZARŻA
Nalatywanie wprost na przeciwnika w celu spowodowania kolizjii. Dotyczy wszystkich graczy.

SZTURCH
Brutalne zagranie łokciami. Dotyczy wszystkich graczy.

TRAŁ
Łapanie rękami za ogon miotły przeciwnika w celu jej spowolnienia. Dotyczy wszystkich graczy.

WTYK
Utrzymywanie w momencie, gdy przechodzi on przez obręcz (kafel musi być rzucony). Dotyczy ścigających

Skutkiem faulu jest wykonanie rzutu wolnego przez drużynę faulowanego zawodnika. Patrz rozdział 6.

Rozdział 8
zagrania specjalne
Warto znac nazwy zagrań specjalnych gdyż moga sie
przydac przy przejęciach kafla i strzałach.

ODBICIE DO TYŁU
Polega na odbiciu tłuczka przez pałkarza do tyłu zamiast do przodu.

PODWÓJNE UDERZENIE
Polega na tym, że dwaj pałkarze uderzają jednocześnie jednego tłuczka.

PODWÓJNA ÓSEMKA
Zwód obrońcy stosowany zwykle podczas obronie rzutu karnego. Obrońca szybko krąży wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla.

GŁOWA JASTRZĘBIA
Ścigający zbijają się w formację, która przypomina grot strzały i lecą razem do bramki.

KLESZCZE PARKINA
Dwaj ścigający zbliżają się do ścigającego drużyny przeciwnej z obu stron, podczas gdy trzeci zaczyna lecieć w jego kierunku.

PODANIE PLUMPTONA
Zwód wykorzystany szukającego. Polega on na wykonaniu ruchu dzięki któremu złoty znicz wpada do rękawa. Nazwany od imienia Rodericka Plumptona, który jako pierwszy wykonał ten zwód w 1921 roku. Mimo, że krytycy twierdzą, że był przypadek, zawodnik do swojej śmierci powtarzał, że był to zaplanowany manewr.

MANEWR PORSOKOWEJ
Ścigający leci z kaflem w górę sugerując ścigającemu przeciwnej drużyny zamiar strzału gola. W rzeczywistości jest całkiem inaczej, bowiem rzuca kafla swojemu partnerowi czekającemu na to podanie niżej.

PRZERZUTKA
Ścigający rzuca kafla do partnera znajdującego się za nim.

ZWIS LENIWCA
Aby ochronić się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.

ROZGWIAZDA
Zwód wykonywany przez obrnońcę. Zwisa on z trzymanej poziomo miotły. Trzyma się rączki jedną ręką i zagiętą stopą, a drugą rękę i nogę wyciąga jak najdalej.

TRANSYLWANKA
Manewr pierwszy raz zastosowany został w 1473 roku podczas mistrzostw świata. Polega na markowanym uderzeniu przeciwnika w nos. Dopóki dłoń nie będzie miała bezpośredniego kontaktu z nosem - zagranie uważane jest za przepisowe.

WOOLLONGON SHIMMY
Manewr doprowadzony do perfekcji przez australijski zespół Wojowników z Woollongong. Polega on na bardzo szybkim zygzakowatym locie, który ma rozproszyć ścigających przeciwnika.

ZWÓD WROŃSKIEGO
Szukający udaje, że zobaczył znicz tuż przy ziemi. Kiedy już jest tuż nad ziemi zmienia tor lotu i szybko leci ku górze. Ma na celu sprawić aby szukający przeciwnik zrobił to samo, ale uderzył w ziemię. Nazwany po polskim szukającym drużyny Goblinów z Grodziska – Józefie Wrońskim.

Rozdział 9
historia quidditcha
Historia tego znakomitego sportu.
Pierwsze zapiski dotyczące Quidditcha pojawiły się już w XI wieku. Pewna czarownica z miejscowości "Moczary Querditch" obserwowała kilku mężczyzn latających na miotle którzy podawali sobie piłkę (kafla) i przeżucali ją przez pętlę. Później zaczeli grać jeszcze kilkoma piłkami (tłuczkami i zniczem). Nazwa Quidditch bez wątpienia pochodzi od nazwy "Moczary Querditch". Pierwsze MŚ odbyły się dopiero w XV wieku. W tych mistrzostwach zostało wykorzystanych i spisanych aż 70 fauli, z których większośc jest już nie do wykonania ponieważ jest do nich potrzebne użycie różdzki.

Rozdział 10
Słynne wytwórnie mioteł
Fabryki i ludzie produkujący miotły.
BLACK FOREST - wytwórnia mioteł min."Świetlistej Smugi"

BOOTHBY GLADYS -wytwórczyni mioteł min."Srebnej Strzały"

FLYTE & BARKER - wytwórcy mioteł min."Wicioszyn 90"

GRIMSTONE ELIAS -wytwórca mioteł min."Dębowego Gromu 79"

KEITH & HORTON -wytwórcy mioteł z serii"Kometa"

NIMBUS - wytwórnia mioteł min."Nimbusa 2001"

OLLERTEN BOBY,BILL,BARNABA -wytwórcy mioteł z serii"Zamiatacz"

UNIVERSAL BROOMS LTD. -wytwórnia mioteł min."Spadającej Gwiazdy"

Rozdział 11
ważne wydarzenia w świecie quidditcha
900 - doroczny wyścig na miotłach w Szwecji; zawodnicy startują w Kopparberg, a meta usytuwana jest w Arjeplog

962 - miemiecki manuskrypt ukazuje na swych kartach czarowników żucających złe spojrzenia na kij od miotły; był on dla nich wielce niewygodny

1000 - odnaleziony zostaje wiersz opowiadajacy o meczu Creaothceann w Szkocji; Gertie Keddle żyjąca na brzegu Queerditch Marsh pisze w swoim dzienniku, że przestudiowała zasady Quidditcha; pisze o tym, że to głupia gra, z niewygodnymi kijami od miotły

1100 - wczesny 1100: pojawienie się w grze imitacji złotego znicza, którego rolę pełnił wówczas piękny złotożółty ptak; gobliny zaczynają polować na owe ptactwo; wiek po żywocie Gertie Keddle, Goodwin Kneen z Yorkshire pisze do swego kuzyna Olaf z Norwegii o grze w "Kwidditch w zeszłą niedzielę"; kuzyn odpisuje jej pisząc o pozycji ścigajacego i piłce zwanej kaflem.

1105 - sławny obraz Guntear der Gewalttage ist der Gewinner (Gunter Agresywny zwycięży) ukazuje mecz Stichstock

1107 - Guthrie Lochrin ze Szkocji pisze że: latanie na miotle jest bardzo, ale to bardzo niewygodne

1262 - Barberus Bragge, Główny z Czarnoksiężników przychodzi na mecz Quidditcha i oferuje 150 galeonów dla każdego, kto złapie złotego znicza najszybciej po uwolnieniu go; Madam Modesty Rabnott z Kentu wychodzi na boisko na znak protestu i łapie znicza przywołującym zakleciem; zostaje ukarana grzywną w wysokości 10 galeonów.

1300 - złoty znicz na stałe wchodzi w reguły gry w quidditcha zamiast złotożółtego ptaka, by po jakimś czasie zostać wykreślonym z reguł quidditcha;

1357 - w Norfolku sędzia Cyprian Youdle zostaje zabity podczas meczu Quidditcha; czar został rzucaony nań przez jednego z kibiców, który nigdy nie został zdemaskowany

1398 - Zachariasz Mumpsa opisuje zasady Quidditcha i uwzględnia tam, że powinno się pamietać o zabezpieczeniach antymugolskich; sugeruje on, że w quidditcha najlepiej gra się na opuszczonym wrzosowisku

1400 - kamienny tłuczek może powodować zniszczenie kafla; na ziemi pod bosikeim uspuje się żwir, który ma zaoszczędzić zbednych ran graczom

1402 - tworzy się drużyna Katapult z Cearphilly;

1473 - rozegrane zostają pierwsze Mistrzostwa Świata w Quidditchu; wszystkie 700 fauli zostaje zastosowane podczas meczu Transylwanii z Siedmiogrodem (wiele nowych zagrań poza zasadami zostało wymyślonych podczas tego meczu)

1500 - pierwszy metalowy tłuczek zostaje zastosowany podczas meczu

1538 - zostaje wprowadzony zakaz używania różdżek przez zawodników w czasie meczu, co drastycznie zmiejsza liczbę fauli

1612 - forumuje sie zespół Strzał z Abellby

1620 - Quidditch zostaje okrzyknięty oficjalnym sportem czarodziejów, zostają spisane wszytskie zasady, faule itd.

1674 - w Anglii powstaje oficjalna liga Quidditcha

1692 - Międzynarodowy Statut Czarodziejów zostaje przyjety; czyni on Minsiterstwo odpowiedzialnym za utrzymanie quidditcha w tajmenicy przed mugolami

1711 - kafel zostaje piłką koloru szkarłatnego;

1750 - zostaje utworzony Departament Magicznych Gier i Sportów w związku z wydaniem Międzynarodowego Statutu Czaraodziejskiego;

1875 - zmieniają się zasady dotyczące używania kafla;

1883 - słupki zakończone pętlami zastępują kosze dla zdobywania punktów; 12 lutego ukazuje się w "Proroku Codziennym" artykuł mówiący o kosztach związanych ze zmienieniem koszy na słupki z obręczami;

1884 - Złoty Znicz zostaje złapany po 6 miesiacąch, to rekord

1892 - Armaty z Chudlley po raz ostatni wygrywają ligę;

1894 - Fani Strzałek z Appelby nie mogą już wystrzeliwać różdżką błyskawic w akcie celebracji po zdobyciu gola przez ich pupilków, bo zdarza się, że przypadkowo błyskawica trafiła sędziego.

1932 - Sępy z Vrata zostają mistrzami Europy, a Strzałki z Appleby są zawiedzione meczem prowadzonym w mgle i trwającym 16 dni!

1953 - Harpie pokonują drużynę z Heidelberg; mecz ten zostaje okrzyknięty jednym z najlpeszych w historii

1972 - Armaty z Chudlley zmieniają swoją dewizę z "podbijemy" na "Niech wszyscy trzymają za nas kciuki i będą dobrej myśli!"

1994 – lipiec: Anglia przegrywa z Luksemburgiem w Mistrzostwach Świata; sierpień: zostaje rozegrany finał Mistrzostw Świata, w którym występują drużyny Bułgarii i Irlandii; zwycięża drużyna Irlandii po dramatycznej rozgrywce i fatalnym błędzie Wiktora Kruma; mistrzostwa te niechlubnie zasłynęły z zamieszania, jakie miało miejsce po nich, gdy na teren obozowiska wtargnęli śmierciożercy i siali panikę wśród osób tam zgromadzonych

Rozdział 12
Stadiony
STADION MISTRZÓW
Każdy jego cal chroni jakieś zaklęcie antymugolskie. Stadion mieści 100 000 osób. Są miejsca na samej górze – najdroższe lub na dole. Stadion otaczają złote i mocne mury. W środku są purpurowe siedzenia, wspaniałe oświetlenie i tablica pokazująca wynik i reklamy.

BODMIN MOORS
Obiekt położony we wschodniej Kornwalii niedaleko Devon. To właśnie tu w 1884 odbył się słynny mecz w którym szukąjcy przez 6 miesięcy nie mogli znaleźć znicza. Legendy głoszą, że znicz nadal tam lata.

EXMOORS
Stadion położony w południowo - zachodniej części Anglii na terenie Narodowego Parku.

ELLIS MOORS
Ostatnim razem kiedy odbył się tu mecz, czarodzieje musieli uciekać ponieważ obok mugole zaczęli użądzać pikniki.

ILKLEY MOORS
Obiekt położony w Zachodnim Yorkshire.

YORSHIRE MOORS
Znajduje się we wschodnim Yorkshire na terenie Parku Narodowego.



P.S.: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Szkic_boiska_do_quidditcha.svg/641px-Szkic_boiska_do_quidditcha.svg.png przykładowy szkic boiska


Pracujejako: Dyrektor,Dziennikarka,Lekarz
Znajomi: Vivianne,Roberta,Moni$,Jacob,Tristan

Rock forever! \m/(-_-)\m/
Mów mi Bella, Goście!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
fotowoltaika wrocław tytanes.pl